måndag 24 juli 2017

Ett av " de där" passen

Igår, söndag så lyckades vi samla ihop ett litet skönt gäng som ville simma. Några triathleter, några från simskolan och några från team Fillinge Ultra.

 Behagligt


 Sol, varmt och fullspäckat på badstranden. Lystra och nyfikna blickar när vi, åtta personer började klä oss i tighta gummifodral. Fick frågan av en mor med två mindre barn vad vi skulle göra? "tja, vi ska simma lite bara" klämde jag ur mig. I vår värld så är det ju ganska enkelt att dra iväg en sån här sväng, men jag får ibland påminna mig om att det inte är det för alla.

Ungefär 4 km ser ut så här uppifrån


Planen var väl inte helt genomtänkt eller diskuterad, men alla som var med är ruskigt uthålliga, men har lite olika tempon. Några svinsnabba, och några (som undertecknad exempelvis) lite behagligare tempo. Några hade simmat lilla Vansbro och några har kört Ironman. Några är orienterade till tid och rum, några orienteras Som Doris. Alla är välkomna i gemenskapen. Skönt med enkelheten i det trivsamma vänskapen med andra idrottare och trevliga människor.


Lagbild:ish


Men det är väldigt roligt att göra saker tillsammans med andra sportisar, med samma nördiga intresse där det är accepterat att prata sport, mer sport och ännu mera sport. Jämföra kabellås, energigels, höga eller låga 50, tja..ni vet det interna referensmaterialet.

Varmt i vattnet, sol, mjukt och fint vatten... så gött! Inga farliga grejer i vattnet heller, trots att vi simmade vid ormberget och så en stående pinne plötsligt i vattnet en bit bort. Underligt, men inte hotfullt.

Nu laddar jag för nästa tävling som blir i Stockholm på fredag. Naturfys happening-swimrun-upplevelse-tävling:ish - "I vått och torrt". Lite orienteringsswimrun i helt okänd miljö för mig..spännande att se vad det finns för monster där ( http://naturfys.se/ )


Oväntat fot-monster


Tack alla som kom!

//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar