måndag 22 februari 2016

Det här med tekniken

I lördags var jag som seden bjuder på simkursen. Eller simskolan som jag brukar säga. För i mitt fall är det verkligen så. Varje pass är ett lärotillfälle. Den kurs som jag får nu heter "distanskurs" och har mycket fokus på uthållighet/fart. Det är jag och 6 triathleter..Jag kan säga som så..att triathleter är rätt stryktåliga. Imponerande prestanda och uthållighet. I lördags körde vi ett "ironman-pass". På totala distansen ca 3800 m. Det genomfördes dels med lite lugnare distanser men omvartannat fartinspirerade attacksimningar där man fick bekänna färg. Väldigt roligt passupplägg.


Hela passet är inte riktigt färdigt än..men ni fattar grejen va? 




Syns inte riktigt men snön yrde utomhus. Med Tinnerbäcksbadets utomhusbanor i blickfånget. 


I alla fall så ser jag fram emot dessa stunder. Jag tycker att det är väldigt roligt att simma även om det är svårt. I lördags hade vi Daniel Öjergren ( http://danielojergren.com/ ) med oss som gästcoach. Där ser man vilken skillnad gedigen träningserfarenhet och rätt teknik gentemot mitt traktorsimmande. Väldigt imponerande. Sånt flyt och fart!


Glädje och ångest i samma bild. 


Fick en del tips och tricks att tänka på. Nyttigt och beklämmande. Jag är liksom stark på fel ställen. Men om jag nu verkligen vill bli bättre så måste jag ju göra jobbet så då är det ju bara att ge sig faan på att stärka upp bålen så den står för sig själv! Jag tror att det inte är lönt att bara fortsätta veva i bassängen utan tanke eller mål. Att dessutom inte nöta på svagheterna som man vet om är ju bara dumt.

Coach målar programmet. 




Nä, nu får det bli bålträning med simfokus.

//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar