måndag 1 juni 2015

Blodomloppet 2015 och nytt PB

Torsdagen den 21 maj var det så åter dags för det årliga Blodomloppet. Ett lopp där stora delar av Linköpingsborna faktiskt tar sig man ur huse för att gå, lunka, springa eller vrålkuta 5 eller 10 kilometer genom Linköpings innerstad. På startlinjen stod i år jag och sonen Theo som representanter från Team Fillinge Ultra.
Tanken var att gå ut hårt, jag hade mentalt laddat hela veckan, nytt personbästa skulle sättas..
Blev lite snabb uppvärmning, kände ett litet nr 2 hugg och letade efter toaletter, hittade ingen, eller jo en men det var typ 100 andra som också hade samma behov, så fick hoppa det..
Till startfållan istället och hjärnan verkade acceptera beslutet. Letade mig framåt och landade på tredje raden, bra utgångsläge.. Pang! så gick starten och iväg var vi.. öppnade första km på 3:44 och en puls på 180 i snitt men shit vad bra det kändes. Låg och växeldrog med ytterligare en Salming löpare Frida Södermark. Jag var starkare uppför och hon starkare nerför och på platten, lite snirkliga svängar runt km 3 och sen vidare genom Hejdegården och Folkungavallen, passerar 5km på 19:34 i loppets brantaste backe och sedan vidare genom Berga och vi sjukhuset och åter in mot stan. Tappade lite på mina medlöpare genom stan då plötsligt 5 kilometersbanen gick samman med 10:an, störande att det kommer pigga löpare som sprungit 3km när en annan sprungit 8..pust... Maxade i alla fall sista och klarade precis målet "under 40" 39:55 blev den officiella tiden.
Nöjd trött och glad fick jag pusta ut på Stångebros gräs, skönt med PB..

För dagen nya Salming Speed, tänk att få inleda med PB
 
PUST!

Mot nya mål // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar