fredag 21 november 2014

Jag hinner inte träna idag....??

Blir så trött på alla som säger att de inte hinner träna!

Vill du träna så finner du tid till träning punkt slut!!
 
Man måste bara finna olika sätt att träna.
 
Jag förstår att man inte hinner transportera sig till gymmet, byta om, träna, duscha och byta om för att sedan pallra sig hemåt igen, det gör inte jag heller men träna det gör jag ändå varje dag.

Ett smidigt sätt att finna tid till träning är att gymma hemma med kroppen som vikt, det finns oändligt med övningar man kan göra med bara ett redskap, kroppen.

Ett annat sätt, och då mitt absoluta favorit sätt, är transportlöpning. Till och från jobbet, eller kanske bara hem från jobbet. Jag brukar göra så att jag åker buss på morgonen till jobbet, iförd träningskläder och sen så springer jag hem. Tränad och klar hämtar jag dottern på förskolan klockan fyra och sen har man hela kvällen kvar att umgås. Så himla tidseffektivt och så skönt, blir dessutom pigg och glad också..

Idag var jag ledig från jobb, dotter då också ledig från förskolan. Frugan är bortrest och möjligheterna för träning ser små ut, ICKE! Dottern hade bestämt att vi skulle till simhallen, ok sa jag då tar vi vagnen dit. Dottern i vagnen, en påse med badkläder och rena kläder under vagnen och sen bar det iväg. Vilda är ganska van att bli runt skuffad i vagn för att pappa ska få springa och hon gillar det riktigt bra. Idag letade vi efter spännande djur under vår resa in mot stan. Ett perfekt sätt att pressa in ca 10 kilometers löpning i vardagen. Efter simhallen käkade vi på stan och tog bussen hem mot Ekängen.

Alla glada och nöjda!!
 
 
 
Hitta inte på ursäkter för att inte träna, hitta möjligheter till att träna,
vila det gör du på natten när du sover
Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar