onsdag 8 juli 2020

a swim and a run

Eftersom nästan alla lopp som skulle ha avverkats för de flesta är inställda så är siktet fullt låst på Loftahammar Endurance Day där vi har tänkt medverka. Det är ju ett lopp som är lite över det vanliga. Både längre och bitvis tuffare än andra, men också ett av de bästa arrangemang som jag medverkat på. Bästa funktionärerna, bästa käket längs med och trevligaste hejarklackarna på alla olika öar.

Fredrik och jag ska ju köra för tredje året ihop och Andreas och Malin ska köra för andra året i rad, men de ska köra "Hasselö" som är några timmar kortare. 

Många som kör swimrun vill ju köra med någon som är jämn på både sim och löp eftersom man kör ihop. Vi tänker lite annorlunda där. Ska man köra så länge så ska man köra med någon man står ut med. Jag och Fredrik är ju extremt olika sportisar. Han joggar milen på 40 medan jag får kämpa för att nå 50, jag simmar hyfsat medan han spolas bort av minsta lilla våg. Men jag kan inte tänka mig någon bättre att köra med. Alla toppar och dalar man åker på under såna här lopp så krävs det någon som känner en och kan både dra och hota när så krävs. 

De har ju förlängt LED till att numera vara 40 km löp och 10 km sim. Det innebär ca en timme extra för oss i trivseltid. Utmärkt


Hasselö Challenge stannar på ön Hasselö, medan alla andra får fortsätta och springsimma hem också




Igår så fick vi till ett litet samkväm i herrsektionen. Vi simmade först och sedan sprang vi. 

Simmet blev i Bysjön i Åtvidaberg. Runt en liten ö som ligger mitt i sjön. En timme sim med starka armar, fin teknik och frånvaro av odjur. Lagom för alla. 


De små knickarna är när jag simmade cirklar om Ompalompierna


Sedan drog vi hem till Fredriks föräldrar och klädde om för att direkt sticka ut och kuta runt samma sjö. Fredrik och Andreas studsade omkring och hade det gött hela vägen, medan jag fick kämpa på desto mer.  Som vanligt. Men vi hade det väldigt trevligt ändå, trots att jag mest svor och de pratade om ditten och datten

Skor är ju lite stökigt när man ska köra swimrun. Tyvärr så kom inte den som jag hade hoppats på, men jag kommer nog köra med T6:orna. Har kört dom på de senaste träningarna och de fungerar utmärkt. Fredrik kommer nog köra med "Elements".

T6



19 km skog och stig


Sedan blev vi bjudna på mat! Ynnest! 

Ska man tävla långt så behöver man ju hålla på och träna länge också..Tur man har semester..


Som mediaansvarig så är det ju (tydligen) helt på min ansvar att dokumentera.

Igår blev det utmärkta resultat: Med devisen: "Det skeva är det vackra"
















//Marcus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar