torsdag 4 juli 2019

Första lufset efter ofrivillig vila

Kanske lite för tidigt men igår så joggade jag omkring lite i grannskapet. När man är sjuk på riktigt så vill man ju inte träna men när man börjar bli frisk så kommer träningssuget ivrigt påkallande. Målet var egentligen bara att röra på sig. Sprang ett varv som jag brukar göra vilket är dryga 7 km. Gick över förväntan som det brukar första gången. Andra och tredje träningstillfället brukar enligt min erfarenhet vara tyngre. Men det är kanske för att man börjar trycka på då på ett annat sätt.

I alla fall så missade jag ju ett av huvudmålen för året: Vansbro 10 km. De andra hade skoj som väl var även om det tydligen var en väldans motvind på sista delen.




Nu ligger målet mot Loftahammar Endurance Day och en blandning av önskan och ångest över att jag inte har tappat så jättemycket kraft, ork och fart under sjukman.



Jag mår inte sämre idag vilket är skönt. Har dessutom fått lovat att jag ska få jättebra omvårdnad om jag kommer på sjukhus..


//Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar