fredag 22 augusti 2014

Simsallabim och påbörjad försäsong

Då merparten av Teamet är uppe och skall springa Ultravasan så fick jag bege mig i ensamt majestät ner till simhallen. Tyvärr så har utebassängen stängt för säsongen och således blev det att nöta omkring i en 25 meters bassäng. Nästintill att man behöver antiemetika (läkemedel mot illamående/åksjuka) ..inte för att jag är särskilt snabb, men när man kommer upp över 4 vändor så blir det nästan yrsligt..

Hade innan en liten plan om att försöka nöta på och nå upp till kanske 4000 meter. Kropp och knopp kändes helt ok..i stort sett. Ibland får man ju sänka kraven lite så att det är lättare att nå målen..eller hur?



Jag och Johann under årets upplaga av Amfibiemannen. Siktar på att han skall få slita ordentligt nästa år..




Körde första 1000 au naturell´som vår franske vän skulle sagt, tror jag.. inga hjälpmedel alltså. Hittade riktning och nivå ganska snabbt. Även om andningen de första, kanske 600 metrarna oftast är lite "stressad"..efter det så kommer jag oftast in i "andra andningen" och kom på mig själv i slutet att glömma att andas men klarade mig bra ändå då stressen var som bortblåst.


Efter de första 1000 så blev det materialsim med pullboy och large paddlarna. Körde på och kände att jag kanske borde stanna lite..men tänkte till och framförallt kände efter...varför ska jag stanna? jag 'r inte trött, har inte ont, inte törstig (då jag oftast råkar dricka i genomsnitt en kubik vatten under simning..lite oplanerat) ..så jag fortsatte att skovla på. Tittade till på klockan och 1000 till hade passerats..tog lite vatten, ordnade till glasögonen och körde nästa 1000 efter ngn minuts pustande.

Samma sak nu..allt gick väldigt bra på alla sätt och vis, lite vatten efter 1000 till och så fortsatte det..






plötsligt så stod klockan på 6000 meter. High score för mig inomhus. Lite retsamt att jag kunnat fortsätta orkesmässigt men var tvungen att bege mig ut till bilen då parkeringstiden tog slut...Bra att jag hade ork kvar..dåligt att jag var tvungen att "avbryta"..

men ändå..kul pass på riktigt och eftersom jag har anmält mig till distanskurs till hösten där distanserna ligger på 3-4000 meter per pass så gäller det väl att vara förberedd antar jag..

Tidsmässigt så blev det inte rekordtider, men klarade det hela på strax under 2 timmar vilket jag är rätt nöjd med med tanke på min cv i simning..

Har ett lite mål om att köra en mil vid samma pass..men då får jag nog ställa mig på annan parkering..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar