fredag 8 januari 2016

Vinterlöp

Äntligen kom snön med ljuset, lugnet och tystnaden.





Den mörka tiden innan snön väl är här kan liknas mest vid Saurons hålor.





Själv har jag kommit någorlunda igång med transportlöpningen. Det går sakta, men det görs. Ibland skulle man önska att man hade dubbade skor, men säsongen för dom är ju så kort så det har jag i det närmaste prioriterat bort för "ordinarie" löparskor istället. Många har inspirerat mig till detta och ju mer jag gör det desto mer ser jag enkelheten i det. Finns bara fördelar. Det behöver inte gå fort, man kan kolla en annan gata än man brukar, man kan springa förbi det där häftiga huset och kolla lite..tja...utforska hemmamiljön samtidigt som man får lite luft och motion.

Nu är det rätt mycket fokus på att få till lite styrka så att jag orkar igenom all löpning. Har köttat på bra nere i källaren på jobbet. Genomuselt gym egentligen, men med fantasi så går det att bli trött där också.








Fokus på styrkan är basövningarna. marklyft, knäböj och chins som huvudmotståndare. Har gått framåt i alla övningarna så det känns bra. Även bålstabilitet och axlar är i fokus för att vara väl förberedd inför simningarna. Behöver sånt rejält.

Inför 2016 så är det mesta lite dunkelt, men det finns vissa saker jag ser fram emot..så som exempelvis Loftahammar Endurance Race. Fredrik och jag ska ta oss an 34 km löpning och 9 km simning i härlig miljö. Vi kommer nog inte vinna, men vi kommer slita hund och ge allt, det kan vi lova!

Även om de större tävlingarna är häftiga så är de mindre ett smidigt sätt att trigga tävlingsnerven lite. Exempelvis Sturefors triathlon. En miniversion som är nästgårds och inte kostar lika mycket som en bil. Trevligt, enkelt och nära...skitbra helt enkelt.












//Marcus
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar