måndag 9 december 2019

Simningen rullar på

Lite skön känsla när träningen rullar på av sig själv nästan. Man bara "gör" utan att reflektera så mycket. Har lyckats få till flertalet dagar med dubbelpass då jag hinner träna både på morgonen innan jobbet och efter jobbet på kvällen. Varierande träning kanske är en del till den skadefria hösten? Det känns bra i alla fall.





Under söndagen så skulle jag hålla simträningen på kvällen och smög dit lite tidigare som vanligt för lite egensim. Trodde att det skulle vara fullt och stökigt som vanligt, men lyckades få en egen bara större delen av träningstimmen. Och när det hoppade i en kille till så var han duktig och vi simmade i ungefärligt liknande tempo vilket gjorde att vi inte störde någon av oss med otakt. Bra.




I alla fall så var jag lite trött och seg, men försökte hålla någorlunda aktivitetsnivå ändå. Efter att ha kört lite spridda serier så bestämde jag mig för att köra en bättre planerad serie:

400 med spadarna
400 utan
300 med spadarna
300 utan
200 med spadarna
200 utan
100 med spadarna
100 utan


 Simhallen



Lyckades att göra det också faktiskt. Vilket gjorde att klockan visade på 4500 ungefär. Så får man ju inte lämna en klocka när man har nästintill egen bana så jag körde av den sista repan också och klockade in 5 km på passet. Kändes skönt. Första 10 km veckan på länge.

Skönt stabbig och sladdrig på samma gång. Härlig känsla!



Lagom stigning i distans. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar