tisdag 25 juni 2019

Linköping Triathlon

O så drog triathlonsäsongen igång, alltid denna skräckblandade förtjusning. Tre grenar till priset av en.. eller en sport med tre läskiga former av uttömmande svett-sport glädje, ja jag vet inte riktigt.

Denna helg anordnade iaf Linköping sitt första Triathlon och då tillsammans medsvenska triathlon förbundet och med SM-klass på sprintdistansen. Man kunde även välja olympisk distans alltså typ dubbla distanserna för samma peng, tror dom man är dum eller, klart man väljer den längre varianten. Man är ju inte född i farstun, mer tid för pengarna och mer svett för samma peng, ja ni fattar, även om många säkert hade tänkt tvärt om.. så snabbt som möjligt så att det är över - glöm det!

Start kl 08:00 i stångåns vatten, inte helt lockande men gick helt ok, man är ju inte där för att bada liksom.. 1500 meter i 19 gradigt vatten, gick som förväntat och kom upp skapligt. Tråcklar sig ur våtdräkten springandes mot cykeln, inte helt lätt det där när man bara gör det några gånger per år, o då alltid på tävling..

Cyklade en 40 kilometer lång snirklig cykling runt Linköpings industriområden härligt påhejad av Marcus och Andreas som ömsom hånades och ömsom hejade.. kärlek med hån smakar bäst! Cyklade här snabbare än väntat och hade riktigt kul. Cyklade om fler än vad jag blev om cyklad av..

Hopp och skutt av på stumma ben, byta till löparskor och iväg.. öppnade hårt och kunde nästan hålla jämn fart hela 10 kilometers sträckan in i mål. Mer spott och spe från de påhejande och nu hade även Malin slutit upp till min fanclub. Kutade om en satans massa folk och det är ju alltid skönt för psyket.

Kom in på målrakan och avslutade med ett glatt hopp, som sig bör när man är glad och trött! Kämpade mig till en totaltid på 2:28:22 vilket jag är riktigt nöjd med. Första gången jag körde olympisk distans så alltså pb.. och en sjuttonde plats bland herrar motion, det är ju kul!





 Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar